Saturday 7 July 2012

Celcom Oh Celcom

Assalamualaikum dan salam 3S!

Aduiiii, aku ni kira pengguna celcom yang setia la kan. Tapi bila dah tukar nombor tu dikira tak setia la pulak. Tukar nombor tu bukan tukar kepada 'provider' lain tapi tukar nombor celcom yang lain sebab..errr...adalah sebabnya. Hehe.

Apa yang aku nak cakap kat sini adalah celcom ada kemudahan 'airtime sharing' kan? So, aku nak gunalah 'service' tu tapi bila aku 'request' nak 'share' 'airtime'. sampai la satu mesej cakap penggunaan aku sebanyak RM10 dalam masa 24jam belum lagi dijalankan. Aku pun hairan. Tau la nombor yang aku guna sekarang ni baru 3 bulan tapi aku 'topup' dah lebih RM50 rasanya.

Aku dengan rasa hairan dan tertanya-tanya campur sedikit bengang. Aku terus dial nombor 'customer service' celcom yang bernombor 1111. Ikut arahan dari mesin yang suruh "tekan 1 untuk itu, tekan 2 utk ini dan sebagainya" dan pilih untuk bercakap dengan perunding perkhidmatan. Tunggu punya tunggu akhirnya bersambung juga dengan perunding perkhidmatan, perempuan yang bercakap di hujung talian sana.

Aku pun ucap selamat malam kat dia dan aku terus bertanyakan 'problem' aku hadapi. Aku cerita pada dia soal 'airtime sharing' tu dan aku tanya kenapa aku tak boleh guna 'service' tu sedangkan penggunaan aku dah lebih dari RM10. So, dengan tenangnya minah tu menjawab "encik, penggunaan RM10 yang dimaksudkan tu adalah encik kena habiskan dalam masa 24jam."

Haaaaaa?? Aku macam terpana sekejap sebab tak berapa percaya dengan apa yang aku dengar. So, aku tanya untuk kepastian "maksudnya hari ini topup RM10, hari ini jugak kena habiskan RM10 tu?macam tu ke?". Minah operator tu dengan selamba nya menjawab "Ya betul, encik.". Aku masih tak puas hati dengan penjelasan dia, aku tanya lagi "kenapa pulak kena macam tu?tak pernah pun saya dengar pasal benda ni?". Minah operator tu sekali lagi dengan selambanya menjawab " Ini 'procedure' baru kita untuk pengguna baru perkhidmatan celcom."

Apaaaa?? Noooo!!! Adduuii, ada jugak 'procedure' macam ni ye? Baru ingat nak kasi tahan kredit untuk 1 minggu. Fikir-fikir balik, lain kali je la habiskan RM10 dalam 1 hari sebab sekarang ni poket tak berapa sihat. Tunggu tebal-tebal sikit la baru buat. Hehe

Panjang la pulak entri kali ni. Hope you guys enjoy reading what I have shared this morning. Chowz!
Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment