Sunday 1 July 2012

Kad Atm

Assalamualaikum..

Hari ini dalam sejarah. Pernah tak korang alami ketika korang tengah tak ada duit dan pergi ke mesin ATM untuk keluarkan duit tapi bila buka dompet tiba-tiba korang perasan kad ATM korang dah TAKDE!! Apakah perasaan korang masa tu? Cuak? Bingung? Haha, itu lah perasaan aku bila aku buka dompet aku tengok-tengok kad ATM aku dah takde. Kad ATM aku tercicir entah ke mana. Bukan aku 'careless' okay, aku seorang yang sangat 'organized' dan cermat dan sebab itu la aku jadi bingung dan cuak.

Terlintas macam-macam kat kotak minda aku masa tu. 'Flashback' semua kejadian untuk 'scan' bila last time aku keluarkan duit dan aku telah teringat bahawa 2 hari yang lalu aku ada depositkan wang ke dalam akaun aku. Biasanya kalau aku depositkan duit aku akan 'key in' kan nombor akaun tu, tapi tak tau la hari tu malas atau gatal nak lari dari 'norms', aku masukkan kad ATM aku kat mesin CDM tu so, 'key in' nombor PIN je la.

Lepas tu, proses masukkan duit dijalankan hingga selesai. Yang aku tak boleh terimanya, lepas keluar resit dari CDM tu aku sambar resit tu dan menonong keluar tanpa ambil balik kad ATM. Moral of the story, kalau korang dah terbiasa dengan sesuatu 'set of action', janganlah korang ubah melainkan korang betul-betul sedia.

Lepas ni, nak menghala ke bank untuk buat kad baru. Kalau ada 'procedure' yang perlu diikuti aku akan post kat sini. Sekian dulu. Chowz!

No comments:

Post a Comment