Sunday 12 August 2012

Exam Week!

Semalam, Sabtu, 11 haribulan Ogos 2012, bermulalah minggu peperiksaan kat tempat aku belajar. Hari sabtu tuuu.. Orang lain hari sabtu atau hujung minggu bercuti kot tapi kita kena exam pulak. Ditanya mengapa dijawab pulak "kan sekarang ni semester pendek, so, hari sabtu pun kena buat exam jugak la.". Mantap punya jawapan. Teringat pulak aku semester-semester lepas, ADA JE PERIKSA ARI SABTU WALAUPUN SEMESTER TU SEMESTER PANJANG!!

Apa yang aku cuba highlightkan kat sini ialah, kalau nak beri alasan pun biarlah munasabah. Jangan la main jawab ikut sedap mulut je. Kan dah terjerat dengan kata-kata sendiri. Aku takde hal pun nak buat exam hari apa pun sebab memang tugas student la untuk attend exam. It is a part and partial of students' life in campus. What do you expect? The schedule does not bend according to your needs but you need to bend your life for the schedule. Maksudnya, ko tau ko tu student, tugas ko belajar, kalau rasa tak boleh nak bagi komitmen baik tak payah belajar. Buang masa, tenaga dan umur je.

Pagi tadi pada pukul 9 aku ada 1 paper. Masya Allah, senanglah dia punya soalan tapi yang jadi masalah nya adalah, Masya Allah, payahnya nak bagi jawapan!! Soalan nya senang je sebab baca je dah faham, tapi yang tang nak jawab soalan tu problem tuuu. Tapi takpe, aku cool, rilek dlu. Baca berulang kali aku pun dapat ilham macam mana aku nak jawab soalan ni.

Berbekalkan point-point dan kefahaman yang aku ada tentang soalan tu, maka, sesi karang-mengarang pun bermula. Setelah soalan demi soalan aku jawab, tiada tersedar habis 1 booklet jawapan aku tulis. Aku pun rasa hairan jgk, camne aku boleh tulis banyak macam tu?? Lalu tangan diangkat minta booklet jawapan yang baru. Maka, wujudlah mata-mata yang memerhati, setengahnya kagum, setengahnya hairan dan setengah lagi meluat. Aik?? Ni dah jadi 1 1/2 ni. Ahh, lantak laaa. Aku punya answer script, aku punya suka laa.

Setelah mengarang selama 2 jam setengah, aku berpuas hati dengan jawapan aku lalu aku angkat tangan dan berlalu beredar meninggalkan meja. Maka, lega la 1 paper dah abess.

Chow dlu!

No comments:

Post a Comment